Direktlänk till inlägg 22 november 2017

Andas och le!

Av hemlig tonåring - 22 november 2017 02:04

Andas och le, det var det enda jag tänkte på under hela min dag fram tills nu när jag ligger i min säng påväg att sova.
Dagen började inte på sättet jag önskade. Köket var nerskitet igen av mina vackra små gulliga hundar.... det är ju så trevligt med framför allt lukten, not. Att sedan skynda sig ut med dem för att hinna med träningen börjar dock bli en rutin för mig hahaha. Idag var det ridning på morgonen innan jobbet, och det gick inte heller på det sättet jag önskade; sparka inte! tryck med bena! sätt dig stadigt! slappna av kroppen! spänn bena! stadigare ben! mer rytm! osv, osv fick man höra av ridläraren... Det enda positiva jag kan säga om min ridlektion är nog att jag inte ramlade av.

Att komma hem efter ridträningen var inte heller så trevligt då hundarna hade bestämt sig att de inte skitit ner huset nog, suck. En trasig kudde kom med på köpet också kunde jag se då det var fjädrar överallt. Nu har det i alla fall blivit nya regler för hundarna; ingen får vara på soffan längre, de ska bara äta en gång om dagen eller två, och att de ska sova separata tillsammans i mammas och mitt rum för att hålla koll på dem! Nu får jag bara hålla tummarna och hoppats på att jag inte vaknar till att min hund har skitit ner mitt rum också.

Idag så har det varit full rulle på jobbet. Ni vet säkert inte än att jag jobbar heltid som servitris i en sport-bar-restaurang (se där, nu fick ni kanske ny information). Idag var det skellefteå och många andra lag som spelade ishockey, samt att det samtidigt var engelsk fotboll. Säkert 200 pers. kom idag så nu är jag helt slut igen hehe. Folk var både glada och sura idag. Vissa lämnade bra med dricks medans andra inte lämnade någon alls. Skillnaden på dricksen när det gäller engelsmän och svenskar är otroligt stor har jag märkt. Engelsmän kan lämna upp till 400 kr, medans svenskar lämnar max 150 kr om de är extremt glada vilket är väldigt ovanligt.

Nu orkar hjärnan min inte med att skriva mer längre. Ursäkta om något är konstigt skrivet men nu säger jag godnatt och hejdå!
// anonym tonåring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemlig tonåring - 25 november 2017 11:59

Jag trodde verkligen nyss att jag visste vad jag ville göra... men nu är jag tillbaka till en massa funderingar och frågor igen. Vad är det egentligen jag vill göra? Ja, jag vet att jag bara är 16 år gammal och borde inte veta, men min situation är l...

Av hemlig tonåring - 24 november 2017 00:44

Imorse när jag vaknade tidigt för att åka till stallet innan jobbet så förväntade jag mig en vanlig dag med en vanlig rutin och ridklass. Dock så när jag kom fram till stallet med cykeln märkte jag att något var annorlunda. Förutom att jag var den fö...

Av hemlig tonåring - 20 november 2017 12:49

Igår kväll när jag kom hem kände jag mig verkligen som en zombie, men krävde kaffe istället för hjärnor denna gång ?. Ja, jag är bara 16 år och dricker kaffe, dock så började jag dricka det förra veckan och inte förra året. Den hjälper mig verkligen...

Av hemlig tonåring - 16 november 2017 23:50

Välkomma till denna nystartad blogg!Som ni kan se i beskrivningen så kommer jag att skriva om lite olika saker här, oftast vad som hänt under min dag, funderingar jag har, planer, etc..   Som ni har säkert märkt så kommer jag i denna blogg inte berät...

Presentation

Mitt liv som 16 åring må vara lite annorlunda än andras. Här berättar jag lite om mina dagar och liv på en av Kanarieöarna, funderingar jag har, åsikter samt planer.
Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards