Alla inlägg den 20 november 2017

Av hemlig tonåring - 20 november 2017 12:49

Igår kväll när jag kom hem kände jag mig verkligen som en zombie, men krävde kaffe istället för hjärnor denna
gång ?. Ja, jag är bara 16 år och dricker kaffe, dock så började jag dricka det förra veckan och inte förra året. Den hjälper mig verkligen att hålla mig levande under mina långa dagar så nu kan man säga att jag förstår er vuxna varför man inte får prata eller titta på er innan ni har fått eran första kopp kaffe på morgonen.?

Imorse vaknade jag pigg kl 07:00 då jag äntligen sov i 9 timmar, skönt! Men morgonen blev inte den trevligaste då jag fick en "surprise" när jag skulle ta ut hundarna. Såg jag att en av dem (jag har 3) redan hade gjort sitt toalettbehov.... i köket, suck. Då blev det snabb städning och "springa" ut med dem för att hinna åka till gymmet.

Har just nu precis gjort klart mina två jobbiga klasser i gymmet. Den första var total training, sedan blev det 40 minuter vilopaus och sedan igång igen med en annan klass kallad "body". Dessa två är hårda styrketräningsklasser, vilket jag behöver nu. Efter att ha tappat cirka 30kg under denna tid så har jag märkt hur jag inte har någon styrka alls. Kan inte ens göra en armhävning.. ÄN! Snart så ska det gå?. När jag tränade bara zumba och andra konditionsträningar så fokuserade jag bara på att gå ner i vikt istället för att bygga muskler..så nu blir det muskler min fokus ligger på!.

Nu är klockan snart 12 och jag sitter i en mysig soffa i receptionen i gymmet och känner mig som spaghetti. Försöker vila lite nu då jag sedan måste cykla till affären för att handla lite mat.
Dagens planer är inte mycket. Idag gäller det bara att vila en stund för att sedan kanske ta bussen till svenska kyrkan och prova en dag på en ungdomsgrupp. Känner all personal och några ungdomar där då jag brukade gå på ungdomsgruppen förut. Jag fick veta att flera nya ungdomar kommit från Sverige och börjat på ungdomsgruppen så det ska blir spännande att se vilka de är.

Än så länge så förstår ni säkert inte varför mina dagar är så långa och varför jag försöker vila så mycket som möjligt. Det ska ni snart få reda på.
// anonym tonåring

Presentation

Mitt liv som 16 åring må vara lite annorlunda än andras. Här berättar jag lite om mina dagar och liv på en av Kanarieöarna, funderingar jag har, åsikter samt planer.
Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards